Vores pædagogiske ambitioner

Alle elever skal være i læring og have den undervisning, der bringer dem længst muligt fagligt og socialt.

Målstyret læring og Feedback
Over en 3-årig periode vil skolen arbejde med udvikling og viden om målstyret læring og feedback. Skolen tager i kommende skoleår (2015-16) fat på målstyring i dansk, engelsk, matematik og historie, som er fag, eleverne har gennem hele skoleforløbet.
For at kunne arbejde med løbende feedback fra lærere er der hver uge afsat en lektion, der kaldes Mål, feedback og fordybelse (FF). I den lektion er der to voksne til stede i undervisningen. Det giver mulighed for, at lærere kan tage enkelte elever ud i forhold til at give målrettet feedback, og sammen med eleven sætte nye mål fagligt og socialt.
Endvidere vægter skolen, at feedback er en del af den daglige undervisning med henblik på, at eleverne selv bliver i stand til at give feedback på eget og andres arbejde og derved arbejder med de læringsmål, der passer lige netop til det niveau, eleven befinder sig på.

Personalekompetence
Den samlede personalegruppe vil endvidere indgå i et kompetenceudviklingsprojekt om dataopsamling på elevernes sociale og faglige niveau, for med baggrund i data at blive i stand til at tilrettelægge læringsforløb, der i højere grad tager afsæt i elevens niveau. Endvidere kvalificeres personalet gennem uddannelsesforløbet til at arbejde målstyret og med feedback - i forhold til de data, der findes om elevens udvikling og læring.
Skolen vil fortsat øge kompetenceudviklingen, så vi inden for en 3-årig periode dækker samtlige fag med lærere, der har linjefag eller tilsvarende kompetencer.

Vejledning
Skolen har og vil også fremadrettet satse på vejledere, dvs. lærer der har ekstra uddannelse inden for f.eks. læsning, klasserumsledelse og matematik og som derfor er i stand til at vejlede kollegaer til anvendelse af de mest givende metoder og tilgange.