Værdier og principper

På Brædstrup skole hviler vores pædagogiske ambitioner på Horsens kommunes stærke grundlag om at give alle børn en skoledag fyldt med læring, trivsel og personlig mestring.

Vi vil have en skole, hvor fællesskabet er det bærende, hvor læringsrummet er trygt og hvor eleverne trives sammen. Vi vil skabe en sammenhængende skolegang for alle børn, hvor alle elever har deltagelsesmuligheder for læring og trivsel uanset deres forudsætninger. Vi vil skabe en skole, hvor alle tager hensyn til og er ansvarlige over for hinanden.

Det gør vi ved at have et gennemgående fælles pædagogisk ståsted i form af et ressourcebaseret børnesyn (Low arousal) og med en Nest-inspireret didaktisk tilgang på hele skolen, som den grundlæggende samlende pædagogik.