Centerklasserne

Centerklasserne på Brædstrup Skole varetager sammen med Højvangskolen og Hovedgård Skole, undervisningen af børn med udfordringer indenfor ADHD og /eller autismespektrumforstyrrelser, samt tillægsdiagnoser.

Centerklasserne er et helhedstilbud med samordning af specialundervisning og specialpædagogik, der undervises i henhold til folkeskoleloven, med mulighed for at aflægge prøve.

Brædstrup Skoles Centerklasser er et nystartet tilbud, som til en start er et skoletilbud til elever fra 0.-6. klasse, senere bliver tilbuddet udvidet til også at omfatte 7.-10. klasse. Centerklasserne er placeret i sin egen fløj på hovedskolen, med egen indgang og legeplads, men deler faglokaler med hovedskolen og indgår også i et delvist pædagogisk samarbejde med denne.

På alle klassetrin i Centerklasserne arbejdes der ud fra en tilgang, der fokuserer på det visuelle, det strukturerede, det kommunikative og ud fra en anerkendende tilgang. I arbejdet med børnene arbejdes der med mange elementer fra low arousel.  I Centerklasserne arbejder vi ud fra en pædagogik, som ikke blot omfatter undervisningen, men også arbejder aktivt med det hele barn. Gennem tydelige pædagogiske rammer, hvor en visuel støtte og en tydelig voksen guidning, hjælper vi eleverne til at opnå deres personlige og faglige mål, gennem skoledagen og skolelivet. Vi bruger dynamiske handleplaner som omhandler både faglige og personlige mål, for at sikre at indsatsen omkring det enkelte barn er optimal.

Telefonnumre til Centerklasserne

Centerklasseleder Sophie Kirkegaard Stürup-Toft   7629 1666