I Centerklasserne lægger vi vægt på et godt og tæt samarbejde med forældrene.

Samarbejdet og dialogen med forældrene prioriteres højt, da det er afgørende for at både skole og forældre kan lykkes med at barnet er i mest mulig trivsel.

Vi benytter Aula som vores primære kommunikationsvej. Man kan som forældre naturligvis altid ringe til skolen ell https://horsens.dk/familie/boernogunge/digitalpladsanvisninger skrive på Aula og bede om at blive ringet op.

Vi bestræber os på ikke at samtale med forældrene når vi har undervisning eller når der er elever til stede.

Ved sygdom eller andet fravær, forventes det at forældrene skiver en besked i kontaktbogen på aula.

Vi afholder et fælles forældremøde for alle klasser i starten af hvert skoleår. Derudover afholdes der årligt en til to skole/hjemsamtaler med forældrene, samt netværksmøder efter behov.

Skole/hjemsamtalerne tager udgangspunkt i elevens trivsel, både fagligt og socialt.

Netværksmøderne tager udgangspunkt i aktuel handleplan, evaluering og opfølgning.

Vi forventer at jeres barn:

• Møder til tiden, er veludhvilet og har spist morgenmad

• Har madpakke med til hele skoledagen

• Har en skoletaske med penalhus med de relevante ting i hver dag

Vi forventer at I som forældre:

• Støtter jeres barn i den daglige taskepakning

• Hjælper med at huske idrætstøj/svømmetøj

• Deltager i indkaldte møder eller ringer afbud

• Kontakter skolen ved sygdom eller anden fravær, dette sker i MU elev - fravær

• Lave klare aftaler omkring medicinering og ændringer i dette

• Støtter op om tiltag og aftaler vedrørende barnet – og at I tager kontakt ved tvivlsspørgsmål

• Orienterer jer på Aula dagligt

I kan forvente af os:

• Tager udgangspunkt i jeres barns behov

• Er åbne og ærlige i dialogen med jer

• Sætter det enkelte barn, klassens sociale liv og fællesskabet højt

• Møder jeres barn åbent og positivt gennem en anerkendende tilgang

• Prioriterer en høj grad af kommunikation og samarbejde mellem skole og hjem

• Vægter et fagligt niveau som er tilpasset det enkelte barn

• Følger op på problemstillinger

• Gerne laver individuelle aftaler med jer omkring ekstra samtaler/netværksmøder  vedrørende jeres barn.